Nuormarttakevät käynnistyy 9.1.2018 yleisöluennolla mehiläishoidosta

3.1.2018

Mehiläishoidon opiskelua opintoretkellä
mehiläistarhalla.
Mehiläishoidon opiskelua opintoretkellä mehiläistarhalla.

Helsingin Seudun Mehiläishoitajat r.y.:n puheenjohtaja Arto Koljonen johdattelee Tuusulan Nuormartat ry:n kutsusta mehiläishoidon alkeisiin Martta Augusta –kodilla tiistaina 9.1.2018 alkaen klo 18.

Mehiläishoito on koukuttava harrastus, josta voi kehkeytyä myös tulolähde. Pörriäisten elämän seuraaminen on kiehtovaa, ja hoidokit palkitsevat hyvän hoidon runsaalla hunajasadolla. Hunajan lisäksi mehiläiset tuottavat myös siitepölyä sekä kitti- ja mehiläisvahaa. Kaiken kukkuraksi ne tarjoavat vielä auliisti pölytyspalvelunsa lähiseudun viljelijöille ja puutarhureille. Tarhaus onnistuu myös taajama-alueella, ja yhdelläkin pesällä pääsee jo alkuun. Yksi pesä tuottaa keskimäärin 40 kiloa hunajaa vuodessa.

Tervetuloa seuraamaan asiantuntijan opastusta mehiläistarhauksen hunajaiseen maailmaan! Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja maksuton.