Nuormartat jälleen Asunnottomien yössä 17.10.2018

19.10.2018

Nuormarttojen vohvelikoju Aunelan pihalla.

Tuusulan Nuormartat osallistuivat jälleen vuotuiseen Asunnottomien yöhön Hyrylässä Aunelan tapahtumatilan pihamaalla YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä 17.10.2018.

Nuormarttojen pyörittämällä vohvelikojulla oli monta rautaa tulessa, kun martat paistoivat ja tarjoilivat tapahtuman osallistujille vohveleita lisukkeineen. Vohveleiden menekki ylitti illan aikana huikeat 180 kappaletta. Illan aikana kuultiin myös yhdistyksen puheenjohtajan pitämä marttojen puheenvuoro.

Asunnottomien yö nostaa säännöllisesti esiin vailla omaa kotia olevien kansalaisten tilanteen. Arjen ja elämän hallinta käy mahdottomaksi ilman omaa kotia. Asunnottomuus on monisäikeisen ja epäonnisen tapahtumaketjun tulos, jossa ihminen syrjäytyy yhteiskunnallisista järjestelmistä. Martat toimivat syrjäytymisen ehkäisemiseksi yhteistyössä järjestökumppaniensa kanssa.

Tapahtuma järjestettiin Tuusulan kunnan, OTus eli Ohjaamo Tuusulan, Sininauhasäätiön ja Sininauha Oy:n sekä Tuusulan seurakunnan yhteistyönä. Mukana olivat myös mm. K-market Hyrrä, Kellokosken VPK, Tuusulan perussuomalaiset ry sekä Kuljetusliike R. Stenvall. Nuormarttojen suojaisa vohvelikoju mahdollistui Kansalaisareenasta lainatun telttakatoksen avulla.

Lämmin kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille!