KESTI-hankkeen kotoutujat ruokakurssilla la 2.3.2019

2.3.2019 klo 17:00

Näinkin värikästä suomalainen arkiruoka voi olla!

Nuormarttojen järjestämällä ruokakurssilla la 2.3.2019 ryhmä kotoutujia tutustui marttojen opastuksella suomalaiseen arkiruokaan.

Marttaliiton ja Opetushallituksen KESTI-hankkeen tukemalla, vapaaehtoisvoimin toteutetulla ruokakurssilla lauantaina 2.3.2019 klo 10-14 ryhmä Syyriasta ja Sudanista Tuusulaan muuttaneita kotoutujia pääsi tutustumaan suomalaisen ruokaperinteen peruselementteihin ja suomalaiseen arkiruokaan. Kurssi järjestettiin Riihikallion koulun kotitalousluokassa. Monet kurssilla käytetyt ainekset kuten tilli, silakkafile, puolukka, talkkunajauho ja maitorahka olivat kurssilaisille uusia jännittäviä tuttavuuksia. Jälkiruoista lempeän makea Ahvenanmaan pannukakku ja lakkahillo vei voiton hieman kirpeämmästä puolukka-talkkunarahkasta.

Kesti-hankkeen tavoitteena on vahvistaa kotoutujien arkielämän taitoja, antaa tietoa kestävistä valinnoista ja luoda perheille uusia arjessa kannattelevia sosiaalisia verkostoja. Nuormartat tuottavat hankkeen puitteissa keväällä 2019 kolme erisisältöistä kurssikertaa. Lauantain 2.3.2019 kokoontuminen oli kursseista ensimmäinen. Nuormarttojen yhteistyökumppanina hankkeessa toimii Yhteiset lapsemme ry.