Yhdistyksen toiminta tauolla COVID-19 -pandemian vuoksi 30.4.2020 asti

17.3.2020

Paikallisyhdistyksemme on laittanut toimintansa tauolla huhtikuun loppuun saakka Marttaliiton ohjeistuksen mukaisesti. Taustalla ovat Suomen viranomaisten 12.3.2020 COVID-19 -pandemian leviämisen hidastamiseksi antamat uudet ohjeet.

Viranomaiset suosittelevat välttämään kaikkia kokoontumisia, matkustamista niin kotimaassa kuin ulkomailla sekä kaikkea ryhmäharrastustoimintaa viruksen leviämisen hidastamiseksi. Marttaliitto ohjeistaa, että paikallisyhdistysten kokoukset, tapaamiset, kurssit ja muut tilaisuudet siirretään tai perutaan vähintään huhtikuun loppuun asti, ellei niitä kyetä järjestämään etäyhteyksin.

Tauon aikana marttailla voi virtuaalisesti esimerkiksi Marttojen nettisivuilla ja marttablogeissa sekä Facebook-ryhmissä. Youtuben MartatTV:n aineistoista löytyy myös satoja videoita marttaperinteestä ja voileipäkakun, saunavihdan tai makkaran valmistuksesta kodin kemikaaleihin ja haastaviin siivoustoimenpiteisiin kuten tietokoneen näppäimistön puhdistukseen.