Kupit, kapustat ja kässätarvikkeet kiertoon!

Aika: 13.9.2018 klo 18 - 20
Paikka: Mäntymäki, Luurikuja 1, 04300 Tuusula

Syksyn ensimmäisen kässäkerhon yhteydessä kerätään kaappien kätköistä paitsi ylimääräisiä käsityöaineksia myös kiertoon joutavia keittiötarvikkeita. Keittiötarvikkeet lahjoitetaan itsenäistyville omaan kotiin muuttaville nuorille aikuisille. Yhteistyökumppanina ja lahjoitettujen tarvikkeiden jakelijana toimii Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keudan opiskelijakunta Kuoma. Huomioithan, että tavaroiden pitää olla ehjiä, hyväkuntoisia ja puhtaita. Esimerkiksi pinnoitettujen kattiloiden ja pannujen pitää siis olla pinnoiltaan ehjiä.

Voit liittää keittiötarvikkeeseen oman tervehdyksesi tai vaikka luottoreseptisi, esimerkiksi tähän tapaan: Moi, Olen uusi puurokattilasi! Tässä ohje vispipuurolle. Viesti voi myös liittyä valtakunnallisen Marttailuviikon teemaan ”Arkiruoka on järkiruokaa”, jonka yhtenä perusajatuksena on ruokahävikin vähentäminen. Voit siis liittää mukaan myös vaikka parhaimman tähderuokareseptisi.

Keräystapahtuman rinnalla yhdistyksen kässäkerho toteuttaa myös paljon toivotun käsityötarvikkeiden kirpparin/vaihtotorin. Jos siis varastoistasi löytyy käsityöaineksia, jotka voisit laittaa kiertoon tai vaihtaa toisiin tarvikkeisiin, kiikuta nekin paikan päälle!