Marttailta: Syksyn satoa pataan ja purkkiin

Aika: 12.9.2019 klo 18 - 20
Paikka: Mäntymäki, Luurikuja 1, 04300 Tuusula

Syyskuun marttaillassa ihastellaan syksyn satoa ja valmistetaan herkullista kotitekoista ketsuppia ja kielenvievää porkkanakakkuhilloa. Samalla kerrataan säilömisen saloja, joilla herkut saa säilymään pitkälle talveen.

Jotta osaisimme varata iltaan riittävästi aineksia ja reseptimonisteita, toivomme ennakkoilmoittautumisia keskiviikkoon 11.9. klo 12 mennessä. Lyhyt viesti yhdistyksen ”Syksyn satoa purkkiin” –koulutuksen saaneelle rahastonhoitajallemme Helenalle (helena.vuotela(at)luukku.com) ja/tai yhdistyksen ruokamartalle Anulle (anu.m.heikkila(at)hotmail.fi) riittää.

Jos sinulla on kotona tyhjiä pieniä kannellisia lasipurkkeja (esim. vauvansoseista), voit tuoda mukanasi omat tölkit (2 kpl). Jos sellaisia ei kotoa löydy, ei hätää: Yhdistys on varannut paikalle hyvän määrän purnukoita.

Tule laittamaan kesää ja sen aromeja purkkiin pitkän pimeän talven varalle!