Maailman suurin marttailta: Parsi&Paikkaa - vaatteelle uusi elämä!

Paikattu farkunlahje voi näyttää näin upealta.
Aika: 22.4.2021 klo 17 - 18
Paikka: Etäkokoontuminen verkossa Zoom-alustalla

Mitä kuuluu lempivillasukillesi: Ovatko vielä terässä - vai jo pitkässä palveluksessa reikiintyneet? Haluaisitko saada vinkkejä, kuinka voisit paikata puhki kuluneet luottofarkkusi ja pidentää niiden käyttöikää vielä lukuisia vuosia?

Viikolla 16 Marttaliitto viettää valtakunnallista ”Maailman suurin marttailta” -teemaviikkoa, jossa puhutaan kestävästä tekstiilien kuluttamisesta. Tämän teeman innoittamina kokoonnumme klo 17 Zoomissa ja teemme pikavisiitin parsimisen ja paikkuun ihmeelliseen maailmaan. Opastajina tällä pyrähdyksellä toimivat yhdistyksen kässämartat Mallu Mannila ja Eila Kuronen.

Kertaamme lyhyesti marttojen garderobi-teesit ja vinkit, joilla tunnistaa laadukas vaate. Katsastamme Taitojärjestön ohjeet neuleen korjaamiseen ja katsomme, kuinka puhkikuluneet villasukat saa pienellä parsimisen vaivalla pidettyä edelleen käytössä. Kurkkaamme myös japanilaisen sashiko-kirjonnan perinteeseen ja keräämme ideoita, kuinka esimerkiksi hajonneille farkuille saa annettua uuden elämän upeina design-farkkuina.

Linkki Zoom-tapaamiseen lähetetään sähköpostilla. Tervetuloa mukaan inspiroitumaan, kuinka parsia ja paikata vaatteille uusi elämä!