Nuormartat mukana valtakunnallisessa VILPPU-hankkeessa

12.2.2019

Tuusulan Nuormartat ry on mukana Marttaliiton kolmivuotisessa hankkeessa, jossa kehitetään uusia vapaaehtoistyön muotoja ikäihmisten ja lapsiperheiden tukemiseksi.

”Vapaaehtoistoiminta ikäihmisten ja lapsiperheiden arjen tukena (VILPPU)” –hanke on STEA:n rahoittama kolmivuotinen (2018-2020) hanke, jossa kehitetään uudenlaisia vapaaehtoisvoimin toteutettavia konsepteja ikäihmisten ja lapsiperheiden tukemiseen. Yhteistyötahoina hankkeessa ovat Ikäinstituutti ja Pelastakaa Lapset ry. Yhdistyksen vapaaehtoiset ovat saaneet Uudenmaan Martat ry:n toteuttaman hanke- ja sisältökoulutuksen kerhomuotoisen lapsiperhetoiminnan toteuttamiseksi yhdistyksen omalla toiminta-alueella. Ensimmäinen Vilppu-konseptin mukainen kerho toteutetaan yhteistyössä Tuusulan seurakunnan kanssa vuoden 2019 aikana. Toiminnan tavoitteena on antaa arjen pyöritystä tukevia voimaannuttavia kokemuksia lapsiperheiden vanhemmille ja luoda heille vertaisverkostoja, jotka kantavat pitkälle tulevaisuuteen.