Ekstra-Marttailta: Kirjailijavieraana Hanneriina Moisseinen

Hanneriina Moisseinen (kuva: Heikki-Pekka Vaara)
Aika: 2.12.2019 klo 18 - 20
Paikka: Tuusulan pääkirjasto, Autoasemankatu 2, 04300 Tuusula

Itsenäisyyspäivän alla vieraaksemme saapuu kuvataiteilija-kirjailija Hanneriina Moisseinen kertomaan omasta tuotannostaan. Sarjakuvateoksessaan ”Kannas” Moisseinen kuvaa Karjalan evakuointia jatkosodan loppuvaiheessa kesällä 1944. Moisseisen on sanottu teoksissaan antavan äänen heille, jotka sitä eivät aiemmin juurikaan ole saaneet kuuluviin.

Vierailu toteutetaan yhteistyössä Tuusulan kirjaston ja Tuusulan Kirjaston Ystävät ry:n kanssa.

Hanneriina Moisseinen (s. 1978 Joensuussa) on kuvataiteilijataustainen sarjakuvataiteilija ja taiteen maisteri, joka on palkittu mm. Sarjakuvataiteen valtionpalkinnolla 2016, Suomen Taideyhdistyksen William Thuring -nimikkopalkinnolla 2017 ja Kalevalaseuran Akseli Gallen-Kallela -tunnustuspalkinnolla 2018. Moisseisen teoksia on ollut esillä taidegallerioissa ja museoissa noin kahdessakymmenessä eri maassa, Suomessa esimerkiksi Kiasmassa ja Mäntän kuvataideviikoilla. Hänen teoksiaan on hankittu Valtion Taideteostoimikunnan ja Saastamoisen säätiön kokoelmiin. Moisseinen on julkaissut tähän mennessä neljä sarjakuvateosta, uusimpina teokset Isä (2013) ja Kannas (2016), sekä ohjannut animaatioelokuvan Syntymäpäivä (2014). Hän asuu ja työskentelee Helsingissä.