Kuluvan vuoden muu nuormarttailu

Nuormartat jakavat marttajärjestön yhteiset arvot ja toteuttavat toiminnassaan järjestön yhteistä toiminta-ajatusta kotien ja perheiden hyvinvoinnin edistämisestä ja arjen hallinnasta. Toimintaamme ohjaa Marttaliiton vuosille 2017-2019 laatima strategia ja vuoden 2018 toimintasuunnitelma sekä marttapiirimme Uudenmaan Martat ry:n toimintasuunnitelma 2017-2019. Kauden 2017-2019 mottona on "Elämä on parasta itse tehtynä".

Marttojen kotitalousneuvonnassa vuoden 2018 kantavana teemana on kestävä arki. Neuvonnassa kampanjoidaan pitkin vuotta teemalla ”Arkiruoka on järkiruokaa”. Piirissä on tarjolla sekä martoille suunnattuja ketjukoulutuksia että kaikille avoimia Kauha&Kukkaro -tilaisuuksia. Keväällä 2018 martat toteuttavat patalapputempauksen, jossa eri tekniikoin valmistetuilla patalapuilla ilahdutetaan ihmisiä ja muistutetaan kaikkia arkisten taitojen merkityksestä elämänhallinnassa. Syksyllä on vuorossa keräystempaus ”Kauhat ja kapustat kiertoon”, jossa kotikeittiöiden ylimääräiset ruoanlaittovälineet saavat uuden elämän itsenäistyvien nuorten aikuisten kodeissa. Marttailuviikkoa vietetään viikolla 37, jolloin järjestetään vuoden teemoihin liittyviä tapahtumia kaikissa piireissä.

Piirin tapahtumista saa lisätietoa Uudenmaan Marttojen www-sivujen "Ajankohtaista" välilehdeltä sekä tapahtumakalenterista.

Kestävä arki on marttojen kotitalousneuvonnan kantava teema vuonna 2018.