Kuluvan vuoden muu nuormarttailu

Nuormartat jakavat marttajärjestön yhteiset arvot ja toteuttavat toiminnassaan järjestön yhteistä toiminta-ajatusta kotien ja perheiden hyvinvoinnin edistämisestä ja arjen hallinnasta. Toimintaamme ohjaa Marttaliiton vuoteen 2030 tähyävä strategia ja vuoden 2020 toimintasuunnitelma. Uuden strategiakauden mottona on "Hyvä arki kuuluu kaikille".

Marttojen kotitalousneuvonnassa vuoden 2020 painopisteinä ovat kestävä arki,  kohtaamisten mahdollistaminen ja yhdenvertaisuus. Piirissä on tarjolla sekä martoille suunnattuja ketjukoulutuksia että kaikille avoimia neuvontatilaisuuksia. Helmikuun 13. päivänä martat ympäri maata kokoontuvat paikallisten ystäviensä kanssa "Maailman suurimpaan marttailtaan", jossa aiheena ovat ilmastoruoka ja arjen kestävät valinnat. Huhti-toukokuussa marttayhdistykset järjestävät ylisukupolvisia luontopäiviä, joissa lapset ja ikäihmiset voivat kokea luontoelämyksiä yhdessä. Elokuussa vietetään sekä valtakunnallista kässäkahvilapäivää että sienipäivää. Marttailuviikkoa vietetään lokakuussa viikolla 41 energiansäästön merkeissä.

Piirin tapahtumista saa lisätietoa Uudenmaan Marttojen www-sivujen "Ajankohtaista" välilehdeltä sekä tapahtumakalenterista.

Kestävä arki on yksi marttojen toiminnan painopisteistä vuonna 2020 alkavalla uudella strategiakaudella.