Nyt leivotaan! -kurssi martoille

Aika: 1.2.2020 klo 10:00 - 14
Paikka: Riihikallion koulu, Pellavamäentie 15, 04320 Tuusula

Leipominen on luovaa kaikkia aisteja stimuloivaa puuhaa, jossa yhdistyvät tekemisen ilo ja hyöty. Vastaleivottujen paakelsien tuoksu ja maku ovat lisäksi vertaansa vailla. Leivonnaisella on myös helppo ilahduttaa ystävää, sukulaista tai naapuria.

Yhdistys järjestää marttajäsenilleen Riihikallion koulun kotitalousluokassa leivontakurssin, jossa jauhopeukalot pääsevät tositoimiin. Leivomme suolaisia ja makeita herkkuja, kuten punajuurigalettea, muikku-sipulipiirakkaa, rapeakuorista pataleipää, iki-ihania lusikkaleipiä, ricottajuustoista mustikkapiirasta ja  suussasulavia macaron-leivoksia. Kurssilla opit myös, miten voit helposti muuntaa lempireseptisi vaikkapa gluteenittomaksi tai vegaaniseksi. Kurssilta saat mukaasi Marttaliiton julkaiseman 28-sivuisen reseptivihkosen ”Nyt leivotaan! Marttakurssi nro 1”.

Kotitalousluokkaan mahtuu max 16 leipuria, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssin tarvikemaksu on 15 euroa per osallistuja. Ilmoittauduthan ruokamartta Anulle  (eli allekirjoittaneelle) osoitteeseen anu.m.heikkila(at)hotmail.fi keskiviikkoon 29.1.2020 mennessä.

Lämpimästi tervetuloa leipomaan yhdessä!