Sieniretki Ruotsinkylän tutkimusmetsässä

Suppilovahveroita voi löytää maastosta pitkälle talven kynnykselle saakka.
Aika: 9.9.2021 klo 18 - 20
Paikka: Lähtöpaikka Raition parkkipaikka Korsontien varressa

Sienet ovat ravintosisällöltään mitä mainiointa syötävää ja itse poimitut ruokasienet lähiruokaa parhaimmillaan! Torstaina 9.9.2021 klo 18-20 teemme sieniretken Ruotsinkylän tutkimusmetsän maastoon yhdistyksemme sienimartan Mallu Mannilan johdolla.

Kokoonnumme Raition reitin parkkipaikalla klo 18 ja suuntaamme siitä yhdessä maastoon. Raition parkkipaikka sijaitsee Korsontien varressa reilun 200 metrin päässä Korsontien ja Vanhan Tuusulantien risteyksestä.

Varustaudu säänmukaisin vaattein ja maastoon sopivin jalkinein. Sienisaaliin keräämiseksi ota myös mukaan kori tai sanko, jossa sienet kulkeutuvat kotiin asti ehjinä. Sienten esikäsittelyä varten on hyvä myös olla mukana sieniveitsi tai esimerkiksi lyhytteräinen juuresveitsi. Pientä repussa kevyesti kulkevaa evästäkin on mukava olla matkassa.

Tervetuloa mukaan keräämään herkullisia luonnon antimia ja nauttimaan samoilusta syksyisessä metsämaastossa!