Marttailta: "Luonnonkosmetiikkaa DIY"

Saippuaakin voi helposti tehdä itse (Kuva pxhere.com PD/CC0).
Aika: 28.4.2022 klo 18 - 20
Paikka: Mäntymäki (Luurikuja 1, 04300 Tuusula)

Päivittäiskosmetiikan ei tarvitse olla marketista tai kosmetiikan erikoisliikkeestä hankittua: Sitä voi valmistaa ihan itse! Luontoäidin kotiapteekki tarjoaa runsain määrin aineksia kosmetiikan valmistukseen kotioloissa. Suomen ainutlaatuisten jokamiehenoikeuksien ansiosta ne myös ovat saatavillamme täysin maksutta. Omavalmisteisessa kosmetiikassa on myös se etu, että niistä voi jättää pois tarpeettomat hajuste-, säilöntä- ja muut lisäaineet.  Tuotteista jää siis pois suuri määrä sellaista kemikaalikuormaa, jolle altistuisimme käyttäessämme tehdasvalmisteista kosmetiikkaa. Kotona valmistettavista tuotteista jäävät pois myös ylenpalttinen pakkausmateriaalin määrä ja pitkät kuljetukset tuotantotehtailta vähittäiskauppoihin. Merkittävä määrä hiilipäästöjä siis jää ilmaan tupruttamatta.

Huhtikuun marttaillassa tutustumme sihteerimme Satu Mäkisen opastuksessa keinoihin ja aineksiin valmistaa ilmastoystävällistä kosmetiikkaa kotioloissa. Olet sydämellisesti tervetullut mukaan ihastumaan luonnonkosmetiikkaan ja sen valmistamiseen itse!