Sadonkorjuutapahtuma ja "Maailman suurin marttailta"

Syksyn yltäkylläisestä sadosta kannattaa nauttia!
Aika: 13.9.2022 klo 14 - 20
Paikka: Rusutjärven leirikoti, Hämeentie 44, 04300 Tuusula

Yhdistys on yhteistyössä Tuusulan seurakunnan kanssa valmistellut lapsiperheille ja martoille suunnatun sadonkorjuutapahtuman Rusutjärven leirikodissa (Hämeentie 44, 04300 Tuusula) tiistaina 13.9.2022 klo 14-16. Samalla yhdistys viettää Marttaliiton valtakunnallista “Maailman suurinta marttailtaa”. Sadonkorjuutapahtumassa keräännytään yhteisen pöydän ääreen nauttimaan syksyn sadosta. Samalla lapsille tulevat tutuiksi kasvimaan värikkäät ja maukkaat kasvikset. Vapaaehtoismartat myös painavat kuvioita kankaalle kangasvärein ja peruna- ja omenaleimasimin.

Leirikodin uudet upeat saunatilat on varattu yhdistyksen käyttöön varsinaisen sadonkorjuutapahtuman jälkeen klo 16-20. Saunasta on mahdollisuus pulahtaa uimaan, mikäli järven sinilevätilanne sen sallii. Saunan vieressä sijaitsevassa grillikodassa grillaamme vielä makkaraa iltapalaksi.

Lämpimästi tervetuloa juhlimaan sadonkorjuuta ja maailman suurinta marttailtaa! Voit tulla mukaan vaikka jo klo 14 tai vasta varsinaisen sadonkorjuutapahtuman jälkeen viettämään iltaa marttaporukassa alkaen klo 16. Leirikeskus on mitä kauneimmalla paikalla, josta aukeaa näkymä yli järven kohti ilta-aurinkoa.

Ilmoittauduthan etukäteen rahastohoitajallemme Helenalle (h.vuotela@gmail.com) ja kerrothan, olisitko osallistumassa sekä sadokorjuutapahtumaan että marttojen keskinäiseen illanviettoon tai vain toiseen näistä, jotta osaamme valmistaa ja varata paikalle oikean määrän purtavaa.