Marttailta: "Kaikkea kaurasta"

Kaura on superruokaa. Kuva: Markus Spiske | Pixabay
Aika: 15.2.2024 klo 18 - 20
Paikka: Mäntymäki, Luurikuja 1, 04300 Tuusula

Kaura on suomalaisille tuiki tuttu vilja, josta on niin talon karjan rehuksi kuin perheen aamupuuron ainekseksi. Perimätieto tietää kertoa, että kaura antaa energiaa pitkään ja sopii  herkkävatsaisille, pikkulapsille ja toipilaille. Kauran monista terveysvaikutuksista on myös tieteellinen tutkimus tuottanut kiistatonta tietoa. Kotimainen kaura on puhdasta lähiruokaa parhaimmillaan, ja hyvin säilyvät kauratuotteet ovat oiva osa kotivaraa. Kauran liukoinen kuitu. beta-glukaani, auttaa kolesterolin hallinnassa. Kaura on myös varsin hyvä proteiinin lähde.

Helmikuun toisessa marttaillassa kokkaamme yhdessä kauraisia ruokia Marttaliiton “Kaikkea kaurasta” -aineistolla. Menussa mukana muun muassa kaura-siemennäkkäri, kaurahummus, kurpitsa-kaurasalaatti, porkkana-kauraletut, broileri-kauravuoka ja kaurainen marjavuokakakku.

Ilmoittauduthan Anulle osoitteeseen anu.m.heikkila(at)hotmail.fi viimeistään su 11.2.2024, jotta osaamme hankkia iltaan sopivan määrän ruoanlaittoaineksia. Tervetuloa mukaan rakentamaan herkullista kauraista noutopöytää!