Marttailta: "Olipa kerran kahvipussi"

Kahvipaketin kääreestä voi valmistaa vaikka mitä.
Aika: 29.2.2024 klo 18 - 20
Paikka: Mäntymäki, Luurikuja 1, 04300 Tuusula

Kahvipussista on moneksi vielä senkin jälkeen, kun sen sisältö on käytetty herkullisen kahvijuoman valmistukseen. Laminaattirakenteinen kahvipussi on sitkeää ja kestävää kierrätysraaka-ainetta, josta voi valmistaa arjen käyttöesineitä pannunalusista kauppakasseihin ja säilytyskoreihin. Materiaalista valmistuu myös asusteita kuten käsilaukkuja, esiliinoja ja jopa lippalakkeja.

Helmikuun kolmannessa marttaillassa tutustumme kässämarttamme Anitan ohjauksessa kahvipussipunontaan. Voit ottaa mukaasi kotoa neljä, kuusi tai kahdeksan (pestyä) kahvipussia, joista olet avannut pohjasauman (HUOM. EI takasaumaa!). Pussit kannattaa pestä sisäpuolelta tiskiharjalla ja käsitiskiaineella, koska pesemättömissä pusseissa on melko voimakas kahvin tuoksu. Paikan päällä on myös valmiiksi pestyä kahvipussimateriaalia, jota voi käyttää punontaan, jos kotoa sellaista ei löydy.

Perustekniikan opeteltuasi vain taivas on rajana erilaisille kahvipussiluomuksille. Sydämellisesti tervetuloa mukaan kahvipussien ihmeelliseen maailmaan!