Marian ilmestyspäivä: Nuormarttojen kirkkopyhä

Neitsyt Marian ilmestys. Ikoni pyhän Klimentin kirkosta Makedoniasta 1500-luvulta. Kuva: Public Domain
Aika: 17.3.2024
Paikka: Tuusulan kirkko & Kirkkotupa, Kirkkotie 34, 04310 Tuusula

Marian ilmestyspäivää vietetään muistaaksemme nuorta Mariaa, jolle enkeli Gabriel ilmestyi ilmoittaen Jeesuksen syntymästä. Marttajärjestön nimi juontuu Raamatun työteliäästä Martasta, jolla oli Maria-niminen sisar. Mariaa pidetäänkin Martan semanttisena siskoksena. Ei siis ihme, että nimet Martta ja Maria esiintyvät marttajärjestön historiaa kuvaavan, Liisa Koskelaisen kirjoittaman ja vuonna 1999 ilmestyneen tietokirjankin nimessä ”Marttaa ja vähän Mariaakin”.

Tänä vuonna Tuusulan Nuormartat osallistuvat avustajina Marian ilmestyspäivän messuun Tuusulan kirkolla sekä kirkkoväen kahvitukseen messun jälkeen Kirkkotuvalla. Tarjolla on tehtäviä kolehdinkeruusta ja virsikirjojen jaosta päivän lukukappaleiden ja esirukouksen lukuun sekä kahvituksen järjestelyihin. Jos haluat olla mukana, ilmoittauduthan Anulle osoitteeseen anu.m.heikkila(at)hotmail.fi viimeistään ti 12.3.2024.