Toiminta

Nuormartat yhdistyksenä toimii vapaaehtoisten voimin. Yhden Nuormartan panos kaikkien iloksi on enemmän kuin painonsa arvoinen kullassa. Jotkut ovat yhdistystoiminta-aktiiveja, joiden joukossa puheenjohtajien ja sihteerin ohella tärkeässä roolissa ovat vaikkapa tiedottamisesta tai yhdistyksen taloudesta vastaavat vapaaehtoiset. Kaksi Nuormarttaa emännöi vuorollaan marttailtaa järjestäen illan osallistujille pientä syötävää ja keittäen kahvit ja teet valmiiksi. Jotkut leipovat, tekevät käsitöitä tai askartelevat myyjäisiin. Yhdet järjestävät kulttuuririentoja, toiset ideoivat retkiä. Jos voit antaa aikaasi, saat itse paljon! Sinun on vain muistettava rohkeasti kertoa osallistumishalukkuudestasi muille. Otamme kaiken avun ja aktiivisuuden ilolla vastaan, pienenkin. Ja panoksesi voi olla aivan jotakin muuta kuin mikään edellä mainituista. Kaikki ideat yhdistyksemme ja jäsentemme hyödyksi ovat tervetulleita. Emme toivo enempää kuin sen, minkä itse haluat antaa.

Nuormarttojen toiminta nojaa marttojen arvoihin ja visioon. Toimintamme kulmakivinä ovat arjen taitojen hallinta ja tiedon välittäminen jäsenille ja toiminta-alueemme kotitalouksille. Järjestämme jokaiseen marttailtaan teemallista ohjelmaa, jonne jäsenet ovat tervetulleita kuuntelemaan ja keskustelemaan kahvikupillisen ja pienen purtavan äärelle.

Joka vuosi teemme ainakin yhden retken, ja lisäksi suunnittelemme ja toteutamme erilaisia martoille luontevia tuotteita, joita myymme paikallisissa myyjäisissä. Onpa Nuormartoilla oma keilailuporukkakin! Osallistumme aina myös Marttaliiton valtakunnallisiin kampanjoihin, virkattiinpa niissä isoäidin neliöitä tai neulottiin lovikaslapasia.

Jos olet kiinnostunut Nuormarttojen toiminnasta, katso marttakalenterista tai alla ladattavasta kauden toimintakalenterista seuraava marttailtamme ja tule tutustumaan meihin! Kalentereista löytyy myös tietoa muusta toiminnasta kuin marttailloista.

PDF-tiedostoTuusulanNuormartat Toimintakalenteri Syksy2023.pdf (175 kB)
Tuusulan Nuormartat ry:n Toimintakalenteri Syksy 2023